Nyheder
Slagelse - Nyheder - Liste med nyheder - Kunderne har talt: Stor tilfredshed med forsyningsdriften

Kunderne har talt: Stor tilfredshed med forsyningsdriften

06/12/2024

I samarbejde med analyseinstituttet Interresearch gennemførte vi i august og september 2024 den første kundetilfredshedsundersøgelse siden stiftelsen af Envafors.


Resultatet af kundetilfredshedsundersøgelsen viste en generel stor tilfredshed med vores håndtering af opgaver inden for forsyningsområdet i både Næstved og Slagelse Kommuner, hvor særligt driften – herunder driftsstabiliteten – scorer rigtig højt i undersøgelsen.


Siden stiftelsen af Envafors er meget nyt sket i kundernes kontakt med os. Kundecentrene i Næstved og Slagelse er blevet lagt sammen, vi har fået en ny hjemmeside, og vi har gradvist foretaget både større og mindre ændringer i de informationer, I som kunde modtager fra os i forbindelse med blandt andet gravearbejde, ændringer i kundeforhold samt regninger og nyhedsbreve.


De mange ændringer kan dog ikke aflæses i resultatet af kundetilfredshedsundersøgelsen, hvor tilfredsheden er tæt på den samme som ved de seneste målinger i NK-Forsyning og SK Forsyning fra før stiftelsen af Envafors.

Plads til forbedringer

Selvom kundetilfredshedsundersøgelsen i sin helhed ser positiv ud, er der plads til forbedringer, siger Anders Gjesing, direktør i Envafors og NK-Forsyning:


Undersøgelsen viser blandt andet et ringe kendskab til Envafors blandt kunderne, hvilket ikke er overraskende, taget i betragtning hvor nyt et selskab Envafors er. Dertil har vi en større opgave foran os, hvad angår at udbrede kendskabet til vores selvbetjeningsløsninger – herunder driftsservices.”


Næst efter kategorien ”Kendskab” er det punktet ”Klima og miljø”, som scorer lavest. Undersøgelsen afslører, at den mindre tilfredshed inden for klima og miljø primært omhandler oplysningsgrundlaget, og at den generelle holdning er, at Envafors tager de nødvendige hensyn til klima og miljø.


Klima og miljøpunktet scorede også lavet i de forrige undersøgelser udført blandt kunderne i Næstved. Af samme årsag oprettede vi et særligt dedikeret Klima & miljø-menupunkt, her på vores hjemmeside, ligesom vi i vores nyhedsbrev har særligt fokus på at fortælle om grønne og bæredygtige tiltag i forsyningen.


Undersøgelser som disse er vigtige pejlemærker for, hvor tilfredsstillende vi løser vores opgaver som kommunale forsyningsselskaber. Alt feedback vil blive brugt i vores egne evalueringer og indgå i drøftelser af fremtidige ændringer og forbedringer af både drift og kommunikation,” udtaler Anders Gjesing.


Undersøgelsen viser også, at hver tredje kunde ikke kender ikke til vores oplysningsservice i forbindelse med driftsforstyrrelser og gravearbejde. Under menu-punktet ”Selvbetjening” har du mulighed for at tilmelde dig driftsbeskeder via sms, e-mail og e-Boks, så du får direkte besked, hvis vi arbejder nær dig. Tilmeldingen til dette, gør også, at du modtager varsler ved mistanke om lækage/afvigende vandforbrug på din adresse.


Husk også, at du her på hjemmesiden altid kan finde en statusoversigt over planlagte og igangværende driftsforstyrrelser.

Tak for jeres feedback!

I forbindelse med kundetilfredshedsundersøgelsen trak vi lod om seks gavekort til Shopping Slagelse og Næstved Cityforening. Alle vindere er blevet kontaktet, og et stort tillykke skal lyde til alle seks.


Samtidig vil vi gerne sige mange tak for hjælpen til dem og alle de øvrige deltagere for at gøre os klogere på vores kunders behov og ønsker til os som forsyningsvirksomhed.


Læs resultatet af Envafors' kundetilfredshedsundersøgelse 2024